Home
 Tel: 22 833 13 33 / Email: sekretariat@lelewel.waw.pl

Nie to, co już wiemy, lecz to, co chcemy wiedzieć,
świadczy o naszej mądrości. /W. Grzeszczyk

  • Strona Główna
  • Kontakt
  • O szkole
    • Zakres działalności
    • Dane szkoły
    • Dyrekcja
    • Pedagog i psycholog
    • Rada Rodziców
    • Samorząd
    • Biblioteka
    • Baza sportowa
    • Gabinet medyczny
    • Stołówka
  • Organizacja
    • RODO
    • Prawo szkolne
    • Wymagania edukacyjne
    • Ubezpieczenie
    • Stypendia
    • Kalendarz roku
    • Zebrania i dni otwarte
    • Plan lekcji i dzwonki
    • Podręczniki
    • Programy edukacyjne
    • Zajęcia dodatkowe
    • Doradztwo zawodowe
    • Wolontariat
  • Wydarzenia
    • Aktualności
    • Kalendarz
    • Nadchodzące wydarzenia
    • Galeria
    • Kronika wydarzeń
    • Gim. 165 - archiwum
  • Tradycja
    • Jubileusz
    • Absolwenci
    • 95 lat LELEWELA
    • Kulturalny Lelewel 2018
    • Historia szkoły
    • Patron
    • Grono Pedagogiczne
  • Stulecie
    • Matura 1969
    • Harcerze - żeglarze
    • Nauczyciele 1965-69
  • Społeczność
    • Osiągnięcia LO
    • Matura
    • Spływy i obozy sportowe LO
    • Konkursy LO
    • Pogoria
    • Projekt METEO
    • GEO CI?
  • Rekrutacja
    • Rekrutacja do klas 1
    • Profile klas

Innowacyjny nauczyciel

07.12.2022 - 09:28

Miło nam poinformować, że nasza nauczycielka dr n.chem. Karolina Wójciuk otrzymała tytuł: Innowacyjny nauczyciel, w ogólnopolskim konkursie organizowanym przez MSCDN. Temat realizowanej innowacji: Nauczanie przedmiotów przyrodniczych przyjazne mózgowi, czyli neurodydaktyka w praktyce.

Obowiązujący system edukacyjny powstał, gdy nie było możliwości badania i obrazowania procesu uczenia się. Obecnie w nauczaniu przedmiotowym bardzo ważne okazały się dziedziny: neurobiologia i neuropsychologia. Dzięki tym dyscyplinom wiadomo, które procesy wpływają pozytywnie, a które negatywnie na proces uczenia się.

Już w 2003 roku Manfred Spitzer napisał „Mózg ucznia, to miejsce pracy nauczyciela” (Spitzer 2003). Mózg ludzki jest organem bardzo egoistycznym, zapamiętuje te informacje, które były najważniejsze z subiektywnego punktu widzenia. Mózg ucznia zapamięta zatem wszystko co jest intrygujące, nowe poznawczo oraz przydatne (Żylińska 2013). Zostanie zapisane to w pamięci zupełnie bezświadomie. Zatem efektywne nauczanie powinno być oparte na tym, co robi uczeń, a nie na samym procesie nauczania i kompetencjach nauczyciela.

Cel innowacji: Kształtowanie motywacji wewnętrznej uczniów, poprzez zastosowanie najnowszych rozwiązań dydaktycznych

Realizacja innowacji polegała na połączenue zasad neurodydaktyki z cyklem Kolba oraz wykorzystaniem metody eduStacji (innowacja 2020 educarium).

Efekty realizacji innowacji:

Zrealizowanych ok. 30 scenariuszy, gdzie uczeń jest odkrywcą i twórcą teorii nauk przyrodniczych.

Uczniowie uzyskali wyższe wyniki w rozwiązywaniu zadań testowych wykorzystujących doświadczenie. Nie było konieczności powtarzania w domu poznanego materiału. Wzrosła u uczniów motywacja wewnętrzna. Wprowadzenie powyższej innowacji zniwelowało niechęć i strach przed przedmiotami ścisłymi.

P. K. Wójciuk, była również gościnnie zaproszona jako prelegent na Czwarte Międzynarodowe Forum Nowatorstwa Pedagogicznego organizowanego przez Stowarzyszenie "Wspólnota Polska" i Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli pod honorowym patronatem Mazowieckiego Kuratora Oświaty, które odbyło się 17 listopada 2022r. w Pułtusku

Według Kategorii

  • Aktualności dotyczące całej szkoły
  • Z życia liceum
  • Z życia gimnazjum
Ważne: Użytkowanie witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności. Nie pokazuj więcej
© 2023 XLI Liceum Ogólnokształcące im. Joachima Lelewela | Deklaracja dostępności Realizacja strony: Paweł Traczyński i August Interactive 2013